ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در مسترترخیص شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت مسترترخیص و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

شرکت ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

شرکت ترخیص کالا چیست؟

شرکت ترخیص کالا چیست؟

شرکت ترخیص کالا چیست؟ شرکت های ترخیص کالا در واقع مانند سایر شرکت ها در کشور در زمینه امور تجارت فعالیت می کنند و تمامی مجوزهای لازم را در کوتاهترین زمان برای شما دریافت می کنند. چون تمامی کارها در زمینه امور گمرکی داری مجوزهای مربوط به خود هستند باید مهارت و آگاهی کاملی داشته باشید تا بتوانید با دریافت مجوزها در کوتاه ترین زمان کالاهای خود را صادر و وارد یا ترخیص کنید. این شرکت ها در تمامی زمینه ها همراه شما هستند و می توانند شما را راهنمایی کنند. اگر تاجری نیز تمایل داشته باشد کارهای مربوط به ترخیص کالای خود را به این شرکت ها بسپارد باید در این زمینه به شرکت ترخیص کالا وکالت دهد تا به همه امور رسیدگی کند.

وظایف شرکت ها در زمینه ترخیص کالا

وظایف شرکت ها در زمینه ترخیص کالا: شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید به  تمامی امور بصورت قانونی رسیدگی کنند همچنین دارای پرسنلی باشند که مهارت های لازم در این زمینه را داشته باشند. از جمله وظایف این شرکت ها: واردات و صادرات کالاها، ترخیص کالا، ثبت سفارش، حمل و نقل کالاها و … است.

ترخیص کالا

ارتباط امور گمرکی با ترخیص کالا

ارتباط امور گمرکی با ترخیص کالا: برای انجام امور مربوط به ترخیص کالاها به اشخاصی یا شرکت هایی نیاز دارید که به امور گمرکی کالاهای شما رسیدگی کنند. همانطور که گفتیم باید تمامی قوانین در زمینه امور گمرکی رعایت شود یکی از قوانین صادرات و واردات کالاها داشتن کارت های بازرگانی است که افراد می توانند آن را در دو نوع حقیقی و حقوقی دریافت کنند که نوع حقیقی آن به یک شخص خاص مرتبط است و تحت نظر هیچ شرکت و یا سازمان خاصی نیست و نوع حقوقی آن به نام مدیر عامل شرکت صادر می شود.کسانی که در زمینه تجارت فعالیت می کنند باید تمامی مدارک و مجوزها را دریافت کرده باشند. این  مدارک می تواند شامل: اظهار نامه (اظهار نامه در تمامی امور گمرکی وجود دارد چرا که بدون اطلاع گمرک نمی توان کالایی را وارد و یا صادر کرد.)، کارت بازرگانی (در واقع کارت بازرگانی نشان دهنده این است که شما مجوز صادرات و واردات کالاها را دارید)، قبض انبار (نشان دهنده این است که کالاهای موجود در انبار متعلق به شماست و نیازی به انجام سایر امور نیس )، بارنامه ، ثبت سفارش و …… باشد.

صادرات، واردات و ترخیص کالا

صادرات، واردات و ترخیص کالا: واردات و صادرات کالاها به سه دسته تقسیم می شوند: موقت، قطعی،ورود موقت برای پردازش. واردات موقت یعنی اینکه کالاهایی که وارد شده می تواند دوباره و بدون هیچگونه عوارض ترخیص شود و یا دوباره به مقصد فرستاده شود. ورود موقت برای پردازش نسبت به ورود موقت، دارای مزایای بسیار زیادی برای تولید کننده گان است. در واقع منظور از ورود موقت به پردازش این است که کالا به یک کشور فرستاده می شود تا تمامی مراحل برای ساخت و ….را نسبت به آن کالا انجام دهد و سپس آن را صادر کند.به طور کلی  تمامی مواردی که ذکر کردیم وابسته به امور گمرکی است.

نمودار ترخیص کالا های وارداتی در سال2017

نمودار ترخیص کالا های وارداتی در سال 2017: این نمودار به نمودار میله ای معروف است که ستون های آن نشان دهنده میزان کالاهای وارداتی و ترخیص آن ها در کشور مد نظر است.آمار واردات کالا

ترخیص کالا

ترخیص کالا: واردات کالاها به ترخیص آن ها بی ربط نیست. با توجه به نمودار بالا بیشترین میزان واردات را کشور امریکا داشته است. در این کشور نیروی کار بشدت گران است اما بهترین کیفیت کالاها را از این کشور داریم. که در سال 2017 حدود 2049 میلیارد دلار سود را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم واردات کالاها کشور چین قرار دارد. کشور چین بسیار پهناور است و نیروی کار در این کشور برعکس کشور امریکا بسیار ارزان و ما در کشور ایران شاهد اجناس چینی با کیفیت های متفاوت هستیم. کشور امریکا برای تولید برخی از محصولات خود که توانایی پرداخت هزینه نیروی کار را ندارد به کشور چین اجازه تولید آن ها را می دهد. که با بهترین فناوری ها و تکنولوژی ها ساخته می شوند و در اختیار سایر کشورها قرار می گیرند. رتبه سوم را کشور آلمان به خود اختصاص داده است. کشور آلمان دارای نیروی کار بسیار مدرن است که دارای تحصیلات عالی در تمامی زمینه ها هستند و توانایی تولید بهترین کالاها را دارند. در رتبه چهارم کشور ژاپن قرار دارد. همانطور که این می دانید این کشور توانسته بیشتر میزان کشفیات در تمامی زمینه ها را در کمترین زمان ها به خود اختصاص دهد. به طور خلاصه کشورهای ژاپن،انگلیس،فرانسه،هنگ کنگ و هلند در سال 2017 تقریبا به یک میزان واردات کالا داشته اند. و کمترین میزان را کشورهای کره جنوبی و ایتالیا داشته اند.

ارتباط حمل و نقل با ترخیص کالا

ارتباط حمل و نقل با ترخیص کالا: حمل و نقل کالا بستگی به این دارد که کالای مورد نظر دارای چه ویژگی و خصوصیاتی است. کالاها را می توان از نظر زمان، وزن و نوع در دسته های جداگانه قرار داد تا در حمل و نقل آن ها با مشکل مواجه نشویم. حمل و نقل ها می تواند: زمینی،هوایی، ریلی،دریایی باشد. حمل و نقل هوایی، یکی از بهترین روش ها برای حمل و نقل کالاها در هنگام ترخیص آن هاست.کالاهایی که محدودیت زمانی دارند می توان از این روش حمل و نقل استفاده کرد چرا که در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد. در واقع در فاصله های زمانی بسیار کم روش زمینی برای حمل و نقل کالاهای ترخیص شده بسیار مورد توجه است. اگر کالای مورد نظر محدودیت زمانی داشته باشد می توان از روش حمل و نقل جاده ای استفاده کرد. اگر کالای مورد نظر دارای وزن بالایی باشد و چندان به زمان وابسته نباشد یک گزینه بسیار مناسب برای حمل و نقل کالا روش دریایی است.

 

بندر گمرکی

ترخیص کالا

ترخیص کالا به وسیله ترخیص کار

ترخیص کالا به وسیله ترخیص کار: چون این افراد به تمام قوانین واردات و صادرات و ترخیص آن ها آگاهی دارند بسیار مورد توجه شرکت ها قرار می گیرند به همین دلیل است که بازار کار برای این افراد مهیا است و با آزمونی که در گمرکات برگزار می شود می توانند بعد از قبول شدن وارد شرکت های مختلف و یا گمرکات شوند و به عنوان ترخیص کار به کار ترخیص کالا ها بپردازند.

درباره نویسنــده
نویسنده
boss
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
مطالب مرتبـــط

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات